2013. aug. 23.

Mai epizód: 4.17, Hatalmi harc (Accession)


Folytassuk...

A féregjáratból egy régesrégi napvitorlás kerül elő, benne egy bajori utassal, akiről kiderül, hogy nem más, mint a kétszáz éve eltűnt költő, Akorem Laan.

Sisko számára kényelmes hírrel érkezett: a Prófétáknál töltött idő alatt világos lett a számára, hogy ő a Kiválasztott. A kapitány örömmel mond le eddig kényelmetlen "hivataláról" Akorem javára. Csakhogy...


Akorem első beszédében kiáll a d'jarra-k visszaállítása mellett, ezzel komoly zűrzavart idéz elő a bajori emberek fejében és a társadalomban, hiába élvezi a program Kai Winn támogatását is. Persze mindenki igyekszik végrehajtani az új Kiválasztott utasítását, de hát eltelt kétszáz év...

Amikor ez a társadalmi rekonstrukciós kísérlet már a Bajor Föderációhoz való csatlakozását fenyegeti - kasztrendszerben élők nem lehetnek a Föderáció tagjai -, Sisko újraértelmezi saját viszonyát a Kiválasztott címmel, és úgy dönt, eljött az ideje megkérdezni a Prófétákat, vajon melyikük az igazi Kiválasztott.

A Prófétáknál tett látogatás és e kis kaland után "a" Sisko örömmel vállalja a Kiválasztott szerepét és a Bajor is boldogan veszi tudomásul, hogy haladni csak előre lehet, visszafelé nem...

2 megjegyzés:

  1. Ez a kasztrendszer annyira idegesített. :D Én elhiszem, hogy a vallásuk miatt tulajdonképpen tehetetlenek voltak szerencsétlen bajoriak, még én is tehetetlennek éreztem magam, helyettük is. De az fix, hogy én megmerényeltem volna a "kiválasztottat". Aztán rájöttem, hogy ők ilyet nem tennének, és még tehetetlenebbnek éreztem magam. :D

    VálaszTörlés
  2. Nekem hirtelen ellenszenvessé vált ez az Akorem figura, amikor bezengte a kasztrendszer visszaállítását, és láttam Kira reakcióját. Addig semmi bajom nem volt vele, utána annál több. Meg már a Prófétáknál sem volt vele gondom, amikor végre kinyögték a Próféták, hogy félreértés az egész, Sisko a Kiválasztott :-D

    VálaszTörlés